Translate

понеделник, 24 декември 2018 г.

ОРЕХЧЕТА вариант 1


Дойде времето и на тези сладки! Миналата Коледа получих страхотен подарък, който исках от много отдавна. Бях чувала много за тези преси за орехчета от майка ми! Как като била малка всяка зима с баба приготвяли орехчета и колко вкусни били. Опитвала съм ги не веднъж, винаги щом мина през някоя Руска или Украинска сладкарница са ми в топ листа! Ама друго си е да си ги приготвиш у дома, еле щом има и кой да те запали по тях и постоянно да ти обяснява колко са неустоими домашните! Ииии аз все си мечтаех  за такава преса и как ще я изпробвам на стария "ВУЛКАН".
Баба изрови от някъде старата си преса, но уви не беше ОНАЗИ специалната за орехчета, а тази за гъбки които не можеш да напълниш с крем. Еххх, Невольооо... Е дааа ама половинката ми прекарала известно време в ровене из нета ииии "Иц а ДжЕкпот" получих мечтания подарък! Ха-ха еее да амаааа...Неволите не спряха:( миналата зима така и не успях да си отида на село :(  работата ме призова и мъка, мъка цяла година трепети по тези сладки! Обаче тази зима не им се размина. Бях като... абе като ненормална! Бързо, пали" ВУЛКАНА" (НАЙ-ВЕЛИКАТА ГОТВАРСКА ПЕЧКА НА ДЪРВА! Гарантирам всичко става по-вкусно на нея :))! Къде ми е пресата?! Кой ми взе пресата?! А не, ето я ! Давайййййй! Атака!!!! 
И така...се започна великото печене още от преди месец. Е да амааа не може само на село, та си я прибрах удома и печенето продължи. Стават уникални и на газовия котлон, не съм ги пробвала на плоча...но предполагам щом стават на плочите на Вулкана ще станат и на електрическите плочи на готварската печка. Сега обаче за индукционните котлониии, еее... там помощ от приятел с нормална печка!










Необходими продукти:

200 гр. масло
3/4 ч.ч. захар
2 яйца
1/2 ч.л. сода за хляб
1 ч.л. оцет
1/4 ч.л. сол
3 1/2 ч.ч. брашно
1 с.л. олио
карамелен сос
смлени орехи



Начин на приготвяне:

Разбиваме яйцата, солта и захарта добре (не е необходимо да побеляват), след което прибавяме и маслото. Угасяме содата в оцета, добавяме я към яйчената смес, разбъркваме докато всичко се смеси  и прибавяме брашното на части. Замесваме меко тесто,  от което правим малки топчета (всяко около 7 грама). Намазняваме пресата за орехчета с олиото, загряваме я на котлона и нареждаме топчетата тесто. Печем ги от двете страни за около 4-5 мин. в зависимост от силата на котлона. Готовите черупки оформяме с помощта на нож (ако са се разлели леко от гнездата, остъргваме внимателно излишната част бисквитка), слепваме с карамелен сос с малко смлени орехи и трохи от черупките.



4 коментара:

  1. Тук направо ме уби! Преди време толкова се бях запалила, че години търсих такава преса, накрая колежка ми я донесе чак от Шумен. И...от тогава си стои в шкафа, даже не знам точно в кой...Ужасна съм...Този път се заричам, че скоро ще направя!
    Снимките ти са просто умопомрачителни. Какъв карамелен сос ползваш, готов ли? Аз помня от детството си някакъв сякаш млечен крем...

    ОтговорИзтриване
  2. Весе, изравяй пресата и ги почвай :) На мен диетта ми замина заради тях! Страшна вкусотия са. Карамеления сос е този: http://skilfulcook.blogspot.com/2018/12/caramel-sauce.html?m=0
    Ааа за млечния крем ми даваш много добра идея ще пробвам и с него!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте :)
    Аз също съм любител на пресата за орехчета, но нямам такава.
    Дали може снимка на вашата преса, с колко гнезда е и приблизителен размер? Не намирам с малък размер, а само големи и по снимки не успявам да се ориентирам.
    Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте 🌞 за да мога да ви изпратя снимки ще е по-лесно да последвате линка към фейсбук( по-горе е в лентата) и да ми пишете на лични съобщения. Пресата ми е със 16 гнезда и е сравнително нова ( на около 2-3 години) не е като старите, но и не им отстъпва по нищо😉

      Изтриване