Translate

четвъртък, 3 ноември 2016 г.

ШАФРАН

 Напоследък в You Tube нашумяха клипчета от сорта какво е да си половинка на моден блогър, влогър и прочие... и колко е ужасно това, защото всеки ден минава в снимки ...и снимай ме така  и иначе, иии пак, и пак...  Не че у дома е по различно ххахахаххах Това снимано ли е?! или може вече да се яде?!  Но за щастие моето хоби и хобито на половинката ми се допълват идеално:) Аз обичам да готвя, а той да снима... от  което и двамата печелим , аз имам идеалните снимки, а той вкусна заплата :) хахахха 
...Та така де за шафрана:) Излязохме да се разходим в хубавото време, той да хване идеалния кадър, а аз... аз да намеря идеалната подправка за кухнята:) Та разходката беше ползотворна и за двама ни!

Шафранът, или както е известен още "червено злато", е  най- скъпата подправка и с право. Добива се доста трудно и в това се убедих от първа ръка.  В интернет има доста информация относно шафрановия минзухар и затова аз няма да се впускам в размисли и страсти за разпространението и култивирането му.
Но ако имате късмета да се натъкнете на това съкровище на някоя поляна ...то не го подминавайте с лека ръка. Цъфти през октомври месец, а химическите вещества шафранал и пикрокроцин допринасят за характерния горчив вкус на шафрана и мириса му на сено или йодоформ. Кроцинът пък, каротеноидно багрило, придава златисто-жълт цвят на ястията, в които се използва шафранът. Именно тези му качества превръщат шафрана в изключително търсена хранителна съставка в целия свят.
И така за да се сдобиете с тази подправка Ви е необходим един доста голям букет от минзухари и доза търпение. Събираме само трите тъмно червени близълца и ги оставяме да изсъхнат за няколко дни. След което шафранът е готов да овкуси всяко едно кулинарно изкушение.


2 коментара: