Translate

събота, 2 април 2016 г.

КОКОСОВ СЛАДКИШ "ВУЙНА"



Въпреки, че не съм си у дома и не мога да се развихря в кухнята(а повярвайте ми страшно ме сърбят ръцете) все пак са ми останали няколко рецепти, които да кача през идните 3 месеца.
 Този сладкиш ми е един от любимите!:) Вуйна ми го приготвяше често когато бях малка, а когато пораснах стана традиция да ме гощава с него преди всеки рейс:) Е за съжаление този път тя беше доста на далече и не успя :(, но пък за тази не лека задача се погрижи майка ми:)Иии така успяхме да спазим традицията!
Сладкиша е невероятно вкусен, много сладък и Ви го препоръчвам горещо!
 И за финал едно огромно благодаря на вуйна за рецептата и на мама за нейното осъществяване!:)




Необходими продукти:   

за блата:
4 яйца
1 ванилия
12 с.л. захар
12 с.л. олио
12 с.л. прясно мляко
12 с.л. брашно
1 пакетче бакпулвер
12 с.л. галета
12 с.л. смлени орехи
5 с.л. кокосови стърготини + за поръсване
за сиропа:
2 ч.ч. захар
3 ч.ч. вода
сока на 1/4 лимон


Начин на приготвяне:


Разбиваме яйцата и захарта на пухкав крем и разбърквайки прибавяме олиото и млякото. Смесваме брашното и бакпулвера и го прибавяме постепенно към сместа. След това добавяме галетата, кокосовите стърготини, орехите и разбъркваме внимателно всичко.Изсипваме сместа в подходяща форма, покрита с хартия за печене и печем в загрята на 180 градуса фурна за около 30-40 мин.( или до суха клечка). След като сладкиша е готов, премахваме хартията за печене и го оставяме на една страна да изстине. В това време приготвяме сиропа, като в подходяща тенджерка изсипваме водата и захарта и ги оставяме да поврът около 5 мин. След което прибавяме изцедения лимонов сок. Изстудения сладкиш надупчваме с вилица и го заливаме с горещия сироп. Поръсваме обилно с кокосови стърготини и го оставяме да престои поне 10-12 часа. 
 Чакането си заслужава;) Да Ви е сладко!
 



Няма коментари:

Публикуване на коментар