Translate

понеделник, 7 януари 2019 г.

ОРЕХЧЕТА вариант 2

Дойде ред и на тези орехчета да видят бял свят или по-скоро да бъдат споделени в интернет пространството. И така представям Ви "Орехчета вариант 2" не по-малко вкусни от вариант 1 ( рецептата за тях можете да видите ТУК). На мен тези ми харесват малко повече, а на половинката ми първите. Тези са малко по-мекички от другите и може би за това ми харесват повече. Да си призная... леко се пристрастих към тези орехчета! Уникални са и ги препоръчвам на всеки, тези дори бяха част и от подаръчните коледни кутии със сладки. За разнообразие този път  половината  напълних с любимият ми карамелен сос (рецептата за него може да видите ТУК), а другата половина с обикновен маслен крем, в който прибавих малко смлени орехи. 
Аз не успях да реша, кой вариант ми харесва повече и затова решението оставям на вас.

Необходими продукти:

3 яйца
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч.захар
1/2 ч.ч. кисело мляко
1/4 ч.л. амониев бикарбонат
1 п. ванилия

брашно за меко тесто
смлени орехи
карамелен сос



Начин на приготвяне:

Разбиваме яйцата и захарта с миксера, докато захарта се разтвори. Добавяме олиото, ванилията и киселото мляко с угасения в него амониев бикарбонат. Замесваме меко тесто,  от което правим малки топчета (всяко около 7 грама). Намазняваме пресата за орехчета с олио, загряваме я на котлона и нареждаме топчетата тесто. Печем ги от двете страни за около 4-5 мин. в зависимост от силата на котлона. Готовите черупки оформяме с помощта на нож (ако са се разлели леко от гнездата, остъргваме внимателно излишната част бисквитка), слепваме с карамелен сос с малко смлени орехи и трохи от черупките.


1 коментар:

  1. Ох, тези орехчета пак, ще ги сънувам и май е време да изнамеря пресата!

    ОтговорИзтриване