Translate

сряда, 11 април 2018 г.

ТИРАМИСУ

Няма да крия, че обожавам Италия и най-вече кулинарните и изкушения. Да си призная честно не знам поради каква причина, може би защото така и не опитах Тирамису в Италия, но изобщо не му бях фен, поне до днес!
Това не е точно оригиналната рецепта за тирамису, ноо.. аз си я нагодих за моя вкус и направооо...се влюбих от първата хапка:) Изчетох доста за тирамисуто и доста кулинари се опитват да избегнат яйцата в рецептата, защото трудно се намират пресни яйца, ааа да ядеш сурови яйца не винаги е безопасно. Въпреки, че имам възможността да дебна яйцето директно от дупето на кокошката, аз също не съм фен на консумирането на сурови яйца. За това  реших да кривна от оригиналната рецепта и да ги "сготвя". Вкусът си е същото толкова уникален, но е къде, къде по-безопасен. За да направя  по-достъпна рецептата, замених виното "Марсала" с ликьора "Амарето", който се намира доста по-лесно по магазините, но въпреки това запазва духа на Италия. Омекотих вкуса на сиропа с малко мляко, а за финал декорирах  тирамисуто с крем, който хем да задоволи шоколадохолика в мен, хем с портокаловата кора да го освежи и олекоти. Надявам се да Ви хареса моето предложение за тирамису :) А на мен ми остава да си направя едно силно италианско еспресо, да си отрежа едно голямо парче Тирамису и да се насладя  на хубавия следобед, незабравимите спомени от Италия  и вкусния десерт.


Необходими продукти:

2 яйца
65 гр. захар+ 2 с.л. захар
1 ванилия
150 гр. маскарпоне
1щипка сол

25 броя бишкоти
1 к.ч. кафе еспресо
2 1/2 с.л. ликьор "Амарето"
2 с.л.мляко

100 мл. животинска сметана
2 с.л. какао за поръсване
2с.л. бял течен шоколад
2с.л. маскарпоне
1ч.л. портокалова кора


Начин на приготвяне:

Разделяме яйцата на жълтъци и белтъци. На водна баня с помощта на миксер разбиваме жълтъците с 35гр. захар на пухкав крем, докато достигнат 65 градуса (използвайте кухненски термометър). Прехвърляме крема в друга купа, за да се охлади по-бързо и след 10мин. добавяме ванилията и маскарпонето. Разбиваме с миксера на пухкав крем, покриваме купата със свежо фолио и я прехвърляме в хладилника.В това време отново на водна баня разбиваме белтъците със солта на сняг, след което прибавяме 30 гр. захар и разбиваме до твърд сняг. Към вече охладения крем с помощта на шпатула прибавяме белтъците, като разбъркваме внимателно. Готовия крем оставяме в хладилника да се охлади за около 30 мин. Приготвяме  сиропа за бишкотите: В купа смесваме еспресото, ликьора, и млякото. В подходящ съд, разнасяме малко от крема и нареждаме потопените в кафения сироп бишкоти и така редуваме до края ( крем-бишкоти-крем). Прехвърляме тирамисуто в хладилника и си приготвяме крема за декорация. Разбиваме сметаната с 2с.л. захар и към нея на бавна скорост на миксера добавяме маскарпонето, течния шоколад и портокаловата кора. Готовия крем прехвърляме в пош и украсяваме тирамисуто, след което поръсваме обилно с какао и е готово за сервиране.


2 коментара:

  1. На мен ми хареса твоя вариант, Диана!
    Аз също не съм фен на суровите яйца, не харесвам вкуса им.

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, че ти е допаднал този вариант:)

    ОтговорИзтриване