Translate

петък, 16 март 2018 г.

КРОАСАНИ С ШОКОЛАД

Ако търсите лесна и бърза рецепта за кроасани... е тази не е вашата! Признавам това чудо си иска майсторлъка и търпението, но всички усилия си заслужават! Та ако искате да си ги приготвите за закуска, то ще трябва да запретнете ръкави от предния ден и да се отдадете напълно на тези многолистни вкусотии.
А как се запалих аз по тях?! Ами... прибирайки се от последния ми рейс, ден преди да тръгна от хотела писах у дома първо на приятелят ми, а после и на майка ми иии...амиии отрязохаме с: "Отивам да готвя!" WTH ?! Ще кажеш английската кралица ще се прибира, а не аз! След час, половинката ми започна да пише, заявявайки ми че ще имам голяма изненада и така на всеки час изчезваше:) ха-ха 
 На следващия ден той  ме посрещна на летището с тези кроасани в първия момент си помислих: "Това с бутер тесто...не се получава така!?" и " Коя пък пекарна е започнала да прави такава чудесия?"  иии тогава лампичката ми светна! Наистина беше страхотна изненада и представете си колко добре ми дойде след 4 месеца кофти корабна храна, направо мехлем за душата! Тези са от обучителната сесия, когато ме научи как да ги правя :)
Та моя съвет към вас е дайте си време някой уйкенд и зарадвайте любимия си човек с късче от рая:) 


Необходими продукти:

4 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. вода
1/2 ч.ч. мляко + 2с.л. за намазване
1/4 ч.ч. захар
2 ч.л. сол
1 пакетче суха мая
280 гр. масло + 3с.л.
100 гр. млечен шоколад
1 жълтък



Начин на приготвяне:

В брашното правим кладенче и изсипваме: млякото, водата, захарта, солта, маята и 3 с.л. масло. Замесваме меко тесто и го оставяме в хладилника за 1 час. Маслото разрязваме на плочки с дебелина около 1 см. (около 6 плочки) и ги подреждаме върху хартия за печене, след което отгоре поставяме още един слой хартия и разточваме, докато получи една голяма квадратна плочка с дебелина 3-5мм. Изкарваме охладеното тесто от хладилника и го разточваме на квадратна кора с дебелина 5-8 мм., поставяме върху него плочката масло и го завиваме от четирите страни като в плик. Разточваме леко, до правоъгълна кора и прибираме в хладилника за 1час. След като го изкараме  разточваме дълъг правоъгълник, до дебелина 1 см и  прегъваме на 3 равни части. Повтаряме процедурата охлаждане за 1 час и разточване още 2 пъти, като след последното прегъване го завиваме в свежо фолио и го оставяме да почива 12 часа в хладилника. След като тестото е престояло една вечер в хладилника  го разточваме на кора с дебелина 1 см. от която изрязваме правоъгълници, в единия край на които слагаме 2 блокчета шоколад и завиваме. Кроасаните нареждаме върху хартия за печене и намазваме с разбития жълтък с добавените в него 2 с.л. мляко. Печем в предварително загрята на 200 градуса фурна за 15 мин.


1 коментар:

  1. Страхотен жест на половинката!
    Ще опитам при повечко свободни време тези кроасани, изглеждат лесни!

    ОтговорИзтриване