Translate

сряда, 25 април 2018 г.

ШОКОЛАДОВИ БИСКВИТИ с МАТЧА

През многото ми пътувания до Япония съм опитвала какви ли не десерти с матча, но така и не съм опитвала да приготвя нещо у дома. За японците този чай е начин на живот, част от ежедневието, част от историческото и културно наследство, дълбока традиция и най-вече вечния извор на младост :) Всеки би завидял на японците за техния младолик вид, здрав дух и кипяща енергия. Не случайно на този остров живеят едни от най-големите дълголетници и как няма като едно от най-мощните им оръжия е именно тази уникална напитка- Зеления чай Матча. 

Едно от хубавите неща да живеем в 21 век, е че всички благинки от всички краища на света са свободно достъпни и лесно можете да се сдобиете с този чай. Аз лично успях да си го купя от там и сигурно бях доста странна за околните, защото бях като невидяла :) Взех си доста видове: от чиста натурална матча до такава с добавено соево мляко, която на мен лично много ми харесва.
Ииии така след като се прибрах у дома реших да приготвя малка част от вкусотиите, които опитах там. За начало, за да не стресирам домашните (защото вкуса си е нетипичен за нашите географски ширини), приготвих тези "лекички" шоколадови бисквити с ганаш от бял шоколад и матча, като интру към наситените с този вкус десерти.


Необходими продукти:

50 гр. масло на стайна температура
40 гр.пудра захар
1 жълтък
90 гр. брашно
10 гр. тъмно какао
1/8 ч.л. сода

за крема:
100 гр. бял шоколад
15 гр. зелен чай Мача


Начин на приготвяне:

Разбиваме маслото и пудрата захар на пухкав крем, след което прибавяме и жълтъка. Пресяваме брашното, какаото и содата и ги изсипваме към масления крем. Замесваме меко тесто, овиваме го в свежо фолио и го оставяме в хладилника за 10 мин. От охладеното тесто разточваме кора, между два листа хартия за печене (за да не използваме допълнително брашно) с дебелина 3 мм. и изрязваме кръгли бисквитки с помощта на резец. Бисквитките  печем върху хартия за печене в  загрята на 170 градуса фурна за 20 мин. Готовите бисквитки охлаждаме върху решетка. Приготвяме крема, като на водна баня разтопим шоколада, към него прибавим зеления чай и разбъркаме добре. Охладените бисквитки намазваме с крема и слепваме една с друга. По желание поръсваме с малко какао и Мача.


3 коментара:

  1. Не съм опитвала чай матча, знаеш ли от къде тук бих могла да закупя?
    Бисквитките изглеждат фантастично!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей :)
    Може да намериш матча в някой био магазин или онлайн. Например тук: https://www.zoya.bg/Зелен-чай-матча-органичен-60-гр.7470?currency=EUR
    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хм, малко скъпичък ми се струва, но сигурно си струва да се опита:)

      Изтриване