Translate

вторник, 1 май 2018 г.

БОЛЕ (Ликьор с плодове) или АЛКОХОЛЕН КОМПОТ

Боле, плодов ликьор или както майка ми го нарича "Алкохолен компот" е страхотно питие, което има много приложения у дома. Аз го използвам в различни коктейли, като пълнеж на шоколадови бонбони, в различни сладкиши и естествено когато ми се допие нещо алкохолно.Единствения му проблем е , че омагьосва много бързо! Заради сладостта си трудно можеш да му хванеш мярката иии...ефекта е... да кажем ставаш малко по-весел.


Хубавото на този ликьор,е че можете да започнете направата му още от ранна пролет с първите ягодки и да приключите късна есен с последните круши. Можете да сложите всякакви плодове ( като  разбира се пропуснете дините), единственото което трябва да направите е да махнете костилките ако имат и да ги нарежете на малки парчета. В рецептата по- долу ще дам пропорцията, която да следвате за моя "Алкохолен компот", а плодовите комбинации оставям на вас. Избора на алкохол също е въпрос на вкус! Зависи какво харесвате, ако търсите по плодов аромат то използвайте водка, но ако искате да направите компота с още по-наситен и  богат аромат ви препоръчвам да използвате ром или коняк. И последния ми съвет е да си приготвите поне 3л. буркан, ако имате по-голям още по-добре. Хубаво е да има много място за да може постоянно да добавяте нови плодчета според сезона. В случая аз започнах с чаена чаша ягоди, захар и водка. След седмица добавих кафена чашка малини и съответно същото количество водка и захар. И така при всеки ново излязъл плод.



Необходими продукти:


1 ч.ч плодове
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. водка


Начин на приготвяне:

В голям буркан изсипваме всички съставки. Буркана държим на хладно и тъмно място и разбъркваме от време на време. Алкохолния компот е готов за консумация след 10 дни от последния добавен плод.





3 коментара:

  1. Ох, не съм по алкохола изобщо, обаче така ми се прииска да си хапна от тези пияни плодчета:))

    ОтговорИзтриване
  2. Ооо страхотни са и аз не съм фен на акохола, но това боле е идеално за торти, бонбони или просто да се "подсладиш" малко;)

    ОтговорИзтриване
  3. Това е тути фрути, боле е бяло вино с продове, малко захар и цитруси

    ОтговорИзтриване