Translate

вторник, 15 май 2018 г.

СЛАДКО ОТ ЗЕЛЕНИ СМОКИНИН С БАДЕМИ


Любимото ни сладко, което приготвяме всяка година без пропуск. Голяма галамация е да го направиш, сменят се 100 води и брането с това ужасно мляко (което пускат), а накрая във всяка смокиня да натъпчеш белено бадемче...направо си е... но си заслужава! Защото крайния резултат еее уникален. С това сладко заливам ваниловия сладолед за разкош, правя кексове и сладкиши или просто си го похапвам. Съвета ми е да си намерите едно смокиново дърво и да си наберете или проверете на най-близкия пазар дали има иии запрятайте ръкави.

Рецептата за това сладко можете да намерите на много места: тефтера на баба, Google, някоя готварска книга или просто да ми се доверите и да пробвате моя начин. В много рецепти съм срещала син камък, но аз лично го пропускам! Слага се за да се запази зеления цвят на смокините и да се премахне лепкавото мляко, но аз предпочитам просто да ги преваря няколко пъти, а и мисля че и без него са с хубав зелен цвят. ...Та въпрос на вкус:)

Необходими продукти:


95 бр. зелени смокини
1л. вода
1,5 кг. захар
1 ч.л. лимонтузу
95 бр.сурови белени бадеми


Начин на приготвяне:

Почистваме смокините от дръжките и ги слагаме в тенджера с вряла вода. Когато заврат ги оставяме за 1-2 мин., прецеждаме ги и повтаряме процедурата още 4 пъти. През това време сваряваме  захарния сироп до гъстотата на течен мед. След петото прецеждане на смокините, изстискваме всяка смокиня между пръстите си (като внимаваме да не ги смачкаме) и във всяка слагаме по един белен бадем. Готовите смокини изсипваме във врящия захарен сироп и ги оставяме да къкрят на бавен огън докато се сгъсти сиропа ( тъй като не можем напълно да отцедим смокините, когато ги прибавим във згъстения сироп той ще се по разреди). Сваляме сладкото от котлона и го оставяме както е в тенджерата да се охлади напълно за една нощ (за да определим точната гъстота). На другия ден заваряваме сладкото отново и ако е рядко го оставяме да поври, 5 мин. преди да го свалим от котлона прибавяме лимонтузуто. Разсипваме сладкото в буркани и ги стерилизираме ( варим бурканите в голяма тенджера) за 5 мин. , за  да дръпнат капачките.




2 коментара:

  1. Ох, обичам го!
    И се чудех аз, там на кекса с табанките какво виждам, а то - бадеми...
    И аз две години поред правя сладко от зелени смокини, намерили сме една смокиня, в двора на хотела, дето почиваме лятото на морето:)))
    Та нея си берем, първо мъжа ми се дърпаше, но вече свикна, еми то - никой не я и поглежда смокинята, расте си като дивачка там:)
    Ако и таз година проведем операцията ще си спретна това сладко и аз!

    ОтговорИзтриване
  2. Ммм не е за пропускане това сладко;) Ха-ха щом никой не я поглежда...те губят! Вкусотията остава за вас:) Пожелавам ти успех с операция "зелена смокиня",че като знам как сърби после...ама си заслужава пък!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване