Translate

събота, 13 януари 2018 г.

БАНАНОВ КЕКС

Ако обичате да похапвате банани то разнообразете маймуната във вас, като си приготвите вкусен бананов кекс! С рецептата се сдобих на последният ми рейс, където месмана блесваше всеки петък с тази вкусотия. Е нямаше как да не го изнудя да ми я сподели, става просто... Определено филипинците съм ги признала като майстори на всичко, което се готви с банани.
Така де по принцип у дома никога не изостават банани, защото си имам един Маймун , който не им прощава. ...обаче този път ги забавих близо до печката, почерняха много бързо и
Маймуна каза: Аз тези няма да ги ям. Е щом няма желаещи за бананите...нещо, което на кораба никога няма да се чуе! Там винаги е миньонска битка за BANANAAAAA
Така де!Реших да изпробвам рецептата и да приготвя с тях Банановия кекс на месмана Марк, винаги победител в битките за банани, успяващ да се пребори за няколко и да приготви тази вкусотия. И Ви казвам за този кекс си заслужава битката! Мек, влажен с изключителен аромат и вкус!






Необходими продукти:

1 ч.ч. пюре от банани
1 ч.ч. захар
2 яйца
1/2 ч.ч.олио
1/8 ч.л. сол
1 ванилия
1ч.ч. смлени ядки
(бадеми, орехи и лешници)
+ за поръсване
1 ч.л. сода за хляб
1 1/2 ч.ч. брашно

глазура:
3 с.л. пудра захар
1с.л.мляко



Начин на приготвяне:

Разбиваме яйцата, захарта, олиото и ванилията на пухкав крем. Прибавяме пюрето от банани и смлените ядки, разбъркваме добре. Добавяме пресятото със содата за хляб брашно, разбъркваме внимателно с лъжица, докато всичко се смеси и изсипваме в набрашнена форма за печене. Кекса печем в загрята на 180 градуса фурна до суха клечка. Докато кекса изстива приготвяме глазурата, като смесим пудрата захар и млякото. Заливаме изстиналия кекс и поръсваме със смлените ядки.


3 коментара:

  1. Не си падам по бананови кексове, но този просто мами и с вида си, и с рекламата, която му направи (извине ме, не знам името ти, и минах на "ти").
    А научих и още една дума от теб, освен "табанките", "месман", ясно, че е някаква длъжност на кораб:))
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честно да ти кажа и аз не си падах, но вече съм му голям фен! Радвам се, че мина на ти!:) Казвам се Диана, но предпочитам Диди:)
      А колкото до месмана...амиии той е мисля на български е камериер... да го кажем, корабната Пепеляшка. Чисти, пере, търпи капризи и помага в кухнята (но този определено блестеше в кухнята):)
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Емиии, приятно ми е, Диди!
      Много екстравагантна професия имаш, особено за скучен държавен служител, като мен:)) А така би ми отивало на душевността да си плаваааам:))
      Като опитам кекса, ще пратя поздрави и на Пепеляшката Марк!

      Изтриване