Translate

вторник, 6 февруари 2018 г.

ОРЕХОВ ПАЙ с Пекан

За вас не знам, но аз съм изключително любопитна когато става въпрос за храна! Винаги искам да пробвам нещо ново, да изпробвам някой нов продукт... а не дай си Боже да видя  някоя интересна за мен рецепта! Е те тогава сън не ме лови:) Случая с този пай е точно такъв. Любопитството ми към него започна през далечната 2009, когато в един филм главната героиня си похапваше сладко, сладко от този пай. Ееее, тогава си мислех, че тази ядка е нещо много специално и ще е пълен абсурд да я заменя с нашенския орех! Е да, ама НЕ! Аз търпеливо точих лиги цели 9 години, защото да  намериш орехи пекан си беше мисия невъзможна до много скоро, да не кажа, че дори и сега си е доста трудно! Но ако не Ви се чака толкова дълго, няма от къде да намерите  или просто нямате възможност да си го закупите, без никакви притеснения го заменете с най- обикновен орех. Вкусът е също толкова уникален! 
И тъй като този път посетих Щатите, а ми се иска след всяко мое пътуване да нося поне по една традиционна  рецепта от страна която съм посетила... Веднага щом стигнах в Джаксънвил се сетих за пая с пекан и при първата ми отдала се възможност за пазарене си взех един огромен пакет с ядки пекан. И така пропътували хиляди мили се превърнаха в традиционния южняшки "Пекан Пай" 

Необходими продукти:

за основата:
1 1/2 ч.ч. брашно
200 гр. масло на стайна темература
1/8 ч.л. сол
1 с.л. захар
1 ч.л. какао
1 с.л. ром
3 с.л. мляко

за плънката:
2 с.л. глюкоза
2 с.л. кленов сироп
1/2 ч.ч. разтопено масло
3 яйца
160 гр. захар
90 гр. смлени орехи + цели за украса
по желание сладолед за гарниране


Начин на приготвяне:

Смесваме добре сухите съставки: брашното, солта, захарта и какаото. Нарязваме маслото на малки кубчета, прибавяме го към сухите съставки  и го правим на "трохи" (за по лесно може да използваме кухненския робот, аз предпочитам с ръце). Към тях прибавяме млякото и рома, и замесваме меко тесто. Готовото тесто оставяме в хладилника да почива 30 мин., след което разточваме кора с дебелина 5 мм. и застиламе предварително намазнена тава за пай с диаметър 22см. Основата за пай надупчваме с вилица и печем в загрята на 180 градуса фурна за 8 мин. Докато се пече основата, приготвяме плънката. Разбиваме добре глюкозата и кленовия сироп с още топлото масло, и ги оставяме на една страна. В друг съд разбиваме яйцата и захарта на пухкав крем, прибавяме маслено-глюкозената смес и орехите. Разбъркваме внимателно всичко с помощта на шпатула и изсипваме в изпечената основа. Печем в загрята на 200 градуса фурна за 10 мин., след което нареждаме отгоре целите ядки пекан ( или обикновени орехи), намаляме фурната на 170 градуса и печем за още 45 мин. Готовия и напълно изстинал пай гарнираме с щедра топка сладолед. 



1 коментар:

  1. Изглежда неустоимо, струвало си е чакането!
    Впрочем за мен нашенския орех е по-вкусен от пекана, но бих опитала десерта така, в оригинал.

    ОтговорИзтриване